Harmonogram diagnoz w SPP – 2024_2025 (I półrocze)(444KB, PDF) – aktualizacja 30.10.2024 r.
Harmonogram diagnoz w SP – 2024_2025 (II półrocze)(PDF, 448KB)
W 2007 r. we Wrocławskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli powstała Pracownia badań i analiz, w której został opracowany i wdrożony system diagnoz edukacyjnych odpowiadający na zapotrzebowanie wrocławskich szkół.
System obejmuje diagnozę „na starcie” oraz „na półmetku” i zawsze dotyczy dwóch przedmiotów wiodących, języka polskiego i matematyki, we wszystkich typach szkół. Dodatkowe diagnozy proponowane były w wypadku zmian w egzaminach zewnętrznych. Metoda diagnozowania rozwijana była przez kilka lat, uwzględniając po kolei wszystkie etapy edukacyjne.
W planowaniu i realizacji diagnozowania uwzględniane były zmiany podstaw programowych i modyfikacje w egzaminowaniu zewnętrznym.
W roku szkolnym 2016/2017 cykl diagnoz został dostosowany do obecnie obowiązującego systemu edukacji. Diagnoza „na półmetku” w szkole podstawowej została przeniesiona z klasy V do klasy VI, a z racji wygaszania gimnazjów przewidziano dla tego typu szkół wyłącznie diagnozę w klasach II.
W okresie od września 2007 r. do sierpnia 2018 r. zostało przygotowanych i przeprowadzonych z wykorzystaniem wystandaryzowanych narzędzi 119 diagnoz.
Pracownia badań i analiz Wrocławskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli przeprowadziła:
109 diagnoz z zakresu matematyki i języka polskiego dla szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych (obecnie ponadpodstawowych),
8 diagnoz z zakresu języków obcych (angielskiego, niemieckiego i francuskiego) dla szkół podstawowych i gimnazjów,
2 diagnozy z przedmiotów przyrodniczych „Myślenie naukowe” dla gimnazjów.
Realizując swoje zadania, Pracownia badań i analiz pomaga nauczycielom w organizacji warsztatu pracy, tak by mogli w sposób zaplanowany wspierać tych, których uczą.